Sotsiaalvõrgud: kuritegevuse statistika.
  • Firma Sophos on avalikustanud aruanne 2010a detsembri kohta, kus on öeldud et umbes 40% 1270st vastajates on saanud viiruseid sisalduvaid faile sotsiaalvõrkude kaudu. Lisaks sellele, 43% kasutajaid ütlesid, et nad olid rünnatud phishing atakkidega, ning 67% vastajatest ütlesid, et regulaarselt saavad erinevat sorti viiruseid sisaldava spämmi.
kasperski.png
  • 2011a märtsis „Kasperski Lab“ töötajad avaldasid informatsiooni, et voluum kuritegevusi, kus kasutatakse varastatud identiteeti on suurenenud. 2010 aasta jooksul Kasperski Lab andmebaasidesse lisatud viiruste kogus, mis olid mõeldud identiteedi varastamiseks, ületas 100 000. Võrreldes 2009 aastaga see number on suurenenud 2 korda, ning võrreldes 2066 aastaga – 7,5 korda. Nende viiruste hulgast on enamus selliseid, mis teostasid spioonimist nakatud arvuti peal (Trojan-Spy, aasta jooksul kogus suurunes 135%). Natuke vähem on viiruseid, mis varastavad kasutajanime ja paroole (Trojan-PSW, suurenemine 94%) ning selliseid, mis varastavad panka süsteemide võtmeid (Trojan-Banker, suurenemine 22%).
  • 2011 juunis spetsialistid ESET (ESET Cyber Threat Analysis Center) fikseerisid suurenenud viiruste kogust, mis on suunatud sotsiaalvõrkude kasutajate vastu. Vastavalt ESET uuringute tulemustele, vaid 38% kasutajaid kasutavad keerulist parooli, mis näeb välja nagu suvaline numbrite ja tähtede jada. Enamus kasutajaid ikkagi eelistavad lihtsaid sõnu või loogilist numbrijada nagu „password“ or „12345“, seega lihtsustavad kuritegijate tööd. Viiruste populaarsuse reitingute liidrid on viirused, mis levivad andmekandjate kaudu (INF/Autorun, Win32/Conficker, Win32/Bfient, Win32/Autoit, Win32/Autorun), varastavad kasutajate konfidentsiaalset informatsiooni (Win3 2/Spy.Ursnif, Win32/PSW.OnLineGames), lülitavad välja antiviirustarkvara (Win32/Sality), suunavad nakatud veebilehtedele (HTML/ScrInject, HTML/ Iframe, HTML/StartPage.NAE) ja paljud teised.
Chart.png
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License