Sotsiaalvõrgud ja kuritegude lahendamine

Sotsiaalvõrgud on mitte ainult viiruste levipaik, kuid ka politsei abivahend kuritegude lahendamiseks.

police.jpg

Politsei ja kodanike koostöö

Viimastel aastatel politseiosakonnad üle maailma hakkasid rohkem kasutada sotsiaalmeediat et suhelda kodanikutega.
Sotsiaalvõrkude ja blogide abil mitte ainult levitatakse infot politsei tööst ja kuritegudest,
vaid ka kutsutakse inimesi koostööle et näiteks leida kadunud inimesi või ära tunda kurjategijaid piltidel või kirjelduste järgi.
Sotsiaalmeediaga hõlmatakse palju inimesi kes ei vaata uudiseid telekas ning ei suuda politseiosakonna jalgsi tulla.
Ka kaebuste saatmine interneti abil on saanud palju lihtsamaks.

Asitõendid sotsiaalmeedias

Paljud kurjategijad(huligaanid, loomade piinajad, pedofiilid ja teised) jagavad sotsiaalvõrkudes fotod või youtube-is videod kus on näha nende kriminaaltegevusi. Profiilide nime või IP järgi on juba päris lihtne neid leida ja karistada kasutades kohus neid samu materjale. Mõnedest sellistest juhtudest saab lugeda siin.

Kuritegude ennetamine

Sotsiaalvõrke saab kasutada kuritegude ennetamiseks, seda saab teha mitmel erineval viisil.
Üks väga effektiivne ja kerge viis on kuritegevuste ennetamise nõuannete jagamine politsei poolt sotsiaalvõrkudes või blogis. Lugejaid õpetatakse kuidas käituda erinevates situatsioonides ning kuidas vältida olukordi kus on võimalik saada kriminaalteo ohvriks(näiteks mida teha et ära hoida auto röövlitest jne).

Sotsiaalmeediat saab ka jälgida otsides kahtlaseid tegevusi ja kõnesid või järele vaadata konkreetse inimese tegevusi online-is kui on kahtlus et ta on seotud mingi kuriteoga.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License